טיפים להסתגלות לשנה החדשה לתינוקות, לילדים (וגם קצת לנו)

ספטמבר הגיע, והנושא שמעסיק את מרביתנו הוא ההסתגלות ותחילת השנה החדשה. אז אם גם את מרגישה מותשת, הלב שלך תלוי מחוץ לחזה רוב שעות היום, הקטן שלך נפרד בבכי ואת רק רוצה לפרוץ בבכי ביחד איתו, הגעת למקום הנכון! קבלי מאיתנו כמה טיפים מעשיים שיעזרו לשניכם להתחיל את הפרק הזה קצת יותר בקלות (או יותר נכון, קצת פחות קשה).
הכר לילד את הסביבה החדשה
קחו את תינוקכם לביקור בגן החדש, בדרך אליו, בסביבה החדשה מספר פעמים. עודדו אותם לחקור וליצור אינטראקציה עם הסביבה החדשה שלהם, זה יעזור להם להרגיש יותר בטוחים ולהכיר את הסביבה, הכיתה או הגן.
שגרה עקבית
השתדלו לשמור על שגרה עקבית ככל האפשר, כולל זמני השכמה קבועים, זמני ארוחות וזמני תנומה. לוח זמנים צפוי יכול לספק תחושת ביטחון לתינוקך, ולהפוך את המעבר לגן לפחות מרתיע. כולל טקסים קבועים לפני פרידה או שינה, למשל סיפור או שיר קבוע, טקסים חזרתיים מקלים על הילדים שלנו ועוזרים להם להתכונן ולדעת למה לצפות.
שיח חיובי
בכל גיל יש תועלת לשיח פתוח (בהתאם לגיל) נסו לשלב את הקטנים בשיחות על המסגרת החדשה. השתמשו בשפה חיובית ודנו בכל הדברים המרגשים שהם יזכו לעשות, כמו להכיר חברים חדשים ולשחק עם צעצועים. ענו על כל שאלה שיש להם והקשיבו לחששותיהם.
כניסה הדרגתית
אם אפשר, עדיפה הסתגלות הדרגתית. התחילו בימים קצרים יותר והגדילו את זמן השהות בו מדי יום. הפרדה הדרגתית יכולה לעזור להם לחוש יותר ביטחון בסביבה החדשה שלהם, ולתת להם את הזמן הדרוש להם להתרגל, להכיר, לחקור ולסמוך על הדמויות החדשות בחייהם.
חפץ מעבר
הביאו עם הילדים למסגרת פריטים שיספקו להם תחושת בטחון, משהו מוכר ומרגיע. מוצץ, בובה אהובה, חיתול, חפץ מעבר, משהו מוכר וידוע מספק נחמה וביטחון ברגעים של חרדת פרידה. הטטרות שלנו ידועות כמצטיינות בתחום 😊 
עידוד עצמאות
טפחו את עצמאותם על ידי עידודם לעשות דברים בעצמם, כמו לנעול את הנעליים או לרכס את התרמיל. ללבוש פריט לבוש לבד, משחק, חפץ, כל גיל וההשיגים שלו. אבל ההישגים הקטנים האלה יכולים להגביר את הביטחון שלהם והאמון שלהם בעצמם.

הגישה שלנו
נסו לשמור על גישה חיובית לאורך המעבר ולשדר בטחון, אורך רוח וסבלנות עבור ילדיכם. היו סבלניות והכירו ברגשותיהם. הרגיעו אותם שזה בסדר לחוות קושי, ושאתן כאן לעזור להם להסתגל למצב החדש, הראו להם את הבטחון שלכן באנשי הצוות שבחרתן להם. זה נפוץ שילדים חווים חרדת פרידה בהתחלה. צרו שגרת פרידה, שמרו על פרידות קצרות ומתוקות, והבטיחו להם שתחזרו בסוף היום.

תחילתה של שנה חדשה בגן היא אבן דרך משמעותית בחייו של תינוקך, והכי חשוב בסוף לזכור שכל ילד הוא ייחודי ואחר, אז היו גמישות והתאימו את העצות והתגובות שלכן לצרכים הספציפיים של ילדיכם.עם זמן, סבלנות, גישה חיובית, ואמונה בכוחות שלהם נצלח גם את התקופה הזו (עד לחגים, ואז להסתגלות שתבוא אחריהם מההתחלה )
אוהבת מיכל

השאר תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפני הפרסום

לרכישה